SEPTEMBER
English
Thématique: Getting to know each other
Introduction to our year round theme: the Backpackers!
The Kindergarten 5 class will go on a journey around the world. They will be gathering information about different destinations around the globe and they are becoming the BACKPACKERS / MOCHILEROS!
Contenu / Contents:
- L’alphabet / The alphabet (s, short a, n, short i) -les sons, comment les faire en écriture cursive, comment les reconnaître en script (i.e. dans des livres), vocabulaire qui commence par chaque lettre
- Les jours de la semaine / The days of the week
- Les couleurs / colours (red, yellow, green, blue, black, white, pink, orange, purple, gray)
- Le vocabulaire décrivant la température / Vocabulary describing the weather (cloudy, sunny, rainy, snowy, windy, partly cloudy, cold, hot, warm).
- Le vocabulaire scolaire / Classroom vocabulary (book, pencil, eraser, paper, markers, crayons etc.)
- Les phrases utiles en classe: Asking to get a drink and go to the washroom, in English (repeating after the teacher)
- Comprendre des consignes simples / Understanding one and two step directions (i.e. stand up, go sit at your seat, line-up, push in your chair, take your agenda, etc.)
- Exercices de pré-écriture cursive / Pre-writing activity (programme Callirobics)
- « Play five » activities: develop creativity, independent thinking, autonomy, fine and gross motor skills and collaboration in small groups.
- Travail sur les habiletés sociales et la résolution de conflits.
Math
Contenu / Contents:
- Reconnaître, nommer et écrire les chiffres 0, 1, 2, 3, 4, 5 / Recognizing, naming and printing numbers 0,1,2,3,4,5.
- Identifier les formes géométriques de base / Recognizing and identifying basic shapes (circle, triangle, square, rectangle, etc.)
- Compter jusqu'à dix / Counting to ten in English
- Associer des objets aux chiffres de 0 à 10 / Associate objects to numbers 0 to 10.
- Jeux de construction variés.
OCTOBER
English
Thématiques: L’automne et les célébrations d’Halloween autour du monde
Contenu / Contents:
- L’alphabet / The alphabet (Short a, Short i, t, c) -les sons, comment les faire en écriture cursive, comment les reconnaître en script (i.e. dans des livres), vocabulaire qui commence par chaque lettre
- Les jours de la semaine / The days of the week
- Les couleurs / colours (red, yellow, green, blue, black, white, pink, orange, purple, gray)
- Le vocabulaire décrivant la température / Vocabulary describing the weather (cloudy, sunny, rainy, snowy, windy, partly cloudy, cold, hot, warm).
- Le vocabulaire thématique: Automne et Halloween / Vocabulary: Autumn & Halloween
- Les phrases utiles en classe: Asking to get a drink and go to the washroom, in English
- Comprendre des consignes simples / Understanding one and two step directions (i.e. stand up, go sit at your seat, line-up, push in your chair, take your agenda, etc.)
- Exercices de pré-écriture cursive / Pre-writing activity (programme Callirobics)
- Centres d'apprentissage / « Play five » activities: develop creativity, independent thinking, autonomy, fine and gross motor skills and collaboration in small groups.
Math
Contenu / Contents:
- Reconnaître, nommer et écrire les chiffres de 0 à 10 / Recognizing, naming and printing numbers 0-10
- Identifier les formes géométriques / Recognizing and identifying basic shapes (circle, triangle, square, rectangle, etc.)
- Compter jusqu'à 20 avec le calendrier / Counting to 20 in English (during circle time)
- Associer des objets aux chiffres de 0 à 10 / Associate objects to numbers 0 to 10.
- Les suites logiques / Patterning
- Jeux de contruction et manipulation / Various construction games and manipulatives
- Ateliers « Play five » : "Play five" activities develop creativity, independent thinking, autonomy, fine and gross motor skills and collaboration in small groups.
NOVEMBER
English
Thématiques: Body Parts, Five senses and Winter
Contenu / Contents:
- L’alphabet / The alphabet (r, l, d,) -les sons, comment les faire en écriture cursive, comment les reconnaître en script (i.e. dans des livres), vocabulaire qui commence par chaque lettre
- Les jours de la semaine + mois de novembre / The days of the week & month of November
- Le vocabulaire des vêtements d’hiver / Winter clothing vocabulary (hat, mittens, scarf, neck warmer, gloves, coat, boots, etc).
- Le vocabulaire décrivant la température / Vocabulary describing the weather (cloudy, sunny, rainy, snowy, windy, partly cloudy, cold, hot, warm).
- Exercices de pré-écriture cursive / Pre-writing activity (programme Callirobics)
- « Play five » activities: develop creativity, independent thinking, autonomy, fine and gross motor skills and collaboration in small groups.
Math
- Reconnaître, nommer et écrire les chiffres de 0 à 12 / Recognizing, naming and printing numbers 0-12
- Identifier les formes géométriques (suite) / Recognizing and identifying basic shapes (circle, triangle, square, rectangle, diamond, etc.)
- Compter jusqu'à 20 avec le calendrier / Counting to 20 in English (during circle time)
- Associer des objets à des chiffres de 0 à 12 / Associate objects to numbers 0 to 12.
- Les suites logiques (suite) / Patterning
- Les couleurs (révision) / Colours
- Jeux de construction variés et manipulation / Various construction games and manipulatives
- Introduction à l’addition / Introduction to addition
DECEMBER
English
Thématiques: Winter & Christmas
Contenu / Contents:
- L’alphabet / The alphabet (short o, p, m) -les sons, comment les faire en écriture cursive, comment les reconnaître en script (i.e. dans des livres), vocabulaire qui commence par chaque lettre
- Les jours de la semaine + mois de décembre / The days of the week & month of December
- Le vocabulaire de Noël / Christmas vocabulary
- Le vocabulaire décrivant la température / Vocabulary describing the weather (cloudy, sunny, rainy, snowy, windy, partly cloudy, cold, hot, warm).
- Chanson pour le spectacle de Noël/ Song for Christmas show
- Activités variées de lecture et d’écriture inventée / A variety of reading & writing activities
- Activités de Noël / Christmas activities
- Exercices de pré-écriture cursive (programme Callirobics)
Math
Contenu / Contents:
- Reconnaître, nommer et écrire les chiffres de 0 à 15 / Recognizing, naming and printing numbers 0-15
- Identifier les formes géométriques (suite) / Recognizing and identifying basic shapes (circle, triangle, square, rectangle, diamond, oval, star, etc.)
- Associer une quantité d’objets à des nombres. / Associate a quantity with a number.
- Les suites logiques (suite) / Patterning
- Les couleurs (révision) / Colours
- Jeux de construction variés et manipulation / Various construction games and manipulatives
- L’addition (suite) / Adding numbers
JANUARY
English
Thématiques: Winter in Northern & Southern Hemispheres & Seasons
Contenu / Contents:
- L’alphabet / The alphabet (v, b, short u) -les sons, comment les faire en écriture cursive, comment les reconnaître en script (i.e. dans des livres), vocabulaire qui commence par chaque lettre
- Les jours de la semaine + mois de janvier / The days of the week & month of January
- Le vocabulaire des vêtements d’hiver / Winter clothing vocabulary
(hat, mittens, scarf, neck warmer, gloves, coat, boots, etc).
- Le vocabulaire décrivant la température / Vocabulary describing the weather (cloudy, sunny, rainy, snowy, windy, partly cloudy, cold, hot, warm).
- Estimation en lien avec la température / Estimation regarding temperature (how warm or cold do you think it is outside in degrees) then verification using Météomédia.
- Les prénoms et noms de famille / Names: Learning how to recognize, and write in cursive letters, our own names, and last names, and recognizing other students’ names in our class.
- Comprendre des consignes en anglais : Understanding two and three step directions: i.e. stand up, get your lunchbox and go to your seat.
- Lancement du projet multiculturel: Launching of the Multicultural Project (Destination will soon be revealed...)
- Exercices de pré-écriture cursive / Pre-writing activity (programme Callirobics)
- Diverses activités d’écriture : Various writing activities
- « Play five » activities: develop creativity, independent thinking, autonomy, fine and gross motor skills and collaboration in small groups.
- Initiation au clavier d’ordinateur (avec logiciel Word) / Introduction to typing with desktop keyboard
- Introduction à la programmation / Introduction to coding
Homework : Fill out my poster « Read All About Me » and present it orally in a video.
Math
Contenu / Contents:
- Reconnaître, nommer et écrire les chiffres de 11 à 20 / Recognizing, naming and printing numbers 11-20
- Révision des chiffres de 1 à 10 / Revision: numbers 1-10
- Compter jusqu'à 30 avec le calendrier / Counting to 30 in English (during circle time)
- Révision des formes de base de deux dimensions / Recognizing and identifying basic shapes (circle, triangle, square, rectangle, diamond, etc.)
- Compter par 10 (en comptant les jours d’école) / Counting 10 by 10 in English
- Comparer deux ensembles comprenant de 0 à 9 éléments en utilisant les expressions : plus que, moins que, autant que
- Les additions
- La mesure
- Jeux de construction variés et manipulation / Various construction games and manipulatives
FEBRUARY
English
Thématiques: Valentine’s Day, 100th Day of School, Multicultural project
Contenu / Contents:
- L’alphabet / The alphabet (h, z, long a, g) -les sons, comment les faire en écriture cursive, comment les reconnaître en script (i.e. dans des livres), vocabulaire qui commence par chaque lettre
- Les jours de la semaine, le mois de février, le jour de la St-Valentin et le 100e jour d’école. / The days of the week, month of February, Valentine’s Day & 100th Day of School
- Vocabulaire lié à l’hiver, aux saisons / Winter & Seasons words
- Écrire son nom en lettres attachées. / Write name in cursive letter.
- Présentation de l’affiche et de la vidéo « All About Me » / Presentation of « All About Me » poster & video
- Prépositions (sous, au-dessus, entre, en haut, en bas, etc. / Prepositions (under, over, between, up, down, etc.).
- Activités variées de lecture et d’écriture en lien avec les thématiques et le projet multiculturel / Various writing activities
- Décodage et lecture de mots simples
- « Play five » activities: develop creativity, independent thinking, autonomy, fine and gross motor skills and collaboration in small groups.
- Initiation au clavier d’ordinateur (avec logiciel Word) / Introduction to typing with desktop keyboard (in Microsoft Word)
- Introduction à la programmation avec le Bee-Bot / Introduction to coding with Bee-Bot
Math
Contenu / Contents:
- Reconnaître, nommer et écrire les chiffres de 11 à 20 / Recognizing, naming and printing numbers 11-20
- Révision des chiffres de 1 à 10 / Revision: numbers 1-10
- Compter jusqu'à 30 avec le calendrier / Counting to 30 in English (during circle time)
- Associer des quantités aux nombres et les comparer
- Révision des formes de base de deux dimensions
- Compter par 10 (en comptant les jours d’école)
- Compter à rebours de 10
- Des graphiques simples (bar graphs)
- Vocabulaire utilisé pour la mesure: Shorter / Longer, Bigger / Smaller, Taller / Shorter, More/ Less
- Les nombres ordinaux / Ordinal numbers (first, second, third, etc.)
- Les additions
- La mesure à l’aide d’objets non conventionnels
MARCH
English
Thématique: Multicultural project
Contenu / Contents:
- L’alphabet / The alphabet (f, long o, long i, w) -les sons, comment les faire en écriture cursive, comment les reconnaître en script (i.e. dans des livres), vocabulaire qui commence par chaque lettre
- Les jours de la semaine, le mois de mars / The days of the week, month of March
- Estimation en lien avec la température / Estimation regarding temperature (how warm or cold do you think it is outside in degrees) then verification using Météomédia.
- Les prénoms et noms de famille / Names: Learning how to recognize, and write our own names, and last names, and recognizing other students’ names in our class.
- Écrire son nom en lettres attachées. / Write name in cursive letter.
- Vocabulaire lié à la nutrition et au pays choisi pour le projet multi
- Prépositions (sous, au-dessus, entre, en haut, en bas, etc. / Prepositions (under, over, between, up, down, etc.).
- Activités variées de lecture et d’écriture en lien avec les thématiques et le projet multiculturel/ Various writing activities
- Décodage et lecture de mots simples
- « Play five » activities: develop creativity, independent thinking, autonomy, fine and gross motor skills and collaboration in small groups.
- Activités avec le Bee-Bot / Workshops with the Bee-Bot
Math
Contenu / Contents:
- Reconnaître, nommer et écrire les chiffres de 11 à 20 / Recognizing, naming and printing numbers 11-20
- Révision des chiffres de 1 à 10 / Revision: numbers 1-10
- Compter à rebours de 10 / Counting down from 10
- Les nombres ordinaux / Ordinal numbers (first, second, third, etc.)
- Associer des quantités aux nombres et les comparer: plus que, moins que, autant que
- Les additions et introduction aux soustractions
- Des graphiques simples / Bar Graphs
- Comparaisons: Shorter / Longer, Bigger / Smaller, Taller / Shorter, More/ Less
- Jeux de construction variés et manipulation / Various construction games and manipulatives
APRIL
English
Thématiques: Spring & Earth Day
Contenu / Contents:
- L’alphabet / The alphabet (w, j, long e, long u) -les sons, comment les faire en écriture cursive, comment les reconnaître en script (i.e. dans des livres), vocabulaire qui commence par chaque lettre
- Les jours de la semaine, le mois d’avril / The days of the week, month of April
-Les prénoms et noms de famille de la classe. / Names: Learning how to recognize, and write in cursive letters, our own names, and last names, and recognizing other student's names in our class.
-Prépositions (sous, au-dessus, entre, en haut, en bas, etc. /Prepositions (in, under, over, between, up, down, etc.).
- Pronoms: il, elle, lui / Pronouns: he, him, she, her
- Activités variées de lecture et d’écriture en lien avec les thématiques / Various writing activities
- Décodage et lecture de mots simples
- « Play five » activities: develop creativity, independent thinking, autonomy, fine and gross motor skills and collaboration in small groups.
- Activités avec la technologie et programmation avec le Bee-Bot / Workshops with the Bee-Bot and use of technology
Math
Contenu / Contents:
- Les chiffres de 1 à 30.
- Associer des quantités aux nombres.
- Compter à rebours à partir de 10.
- Compter par 10 (10, 20, 30, etc.)
- Les nombres ordinaux. / Ordinal numbers (first, second, third, etc.)
- Concepts de comparaison (same, different, big, small, biggest, smallest, long, longest, etc.).
- Les formes en 3 dimensions / 3D shapes (solids): cube - cylinder - sphere - cone
- Additions et soustractions / Additions and subtractions
- Jeux de logique: Castle Logix et Metaforms
MAY
English
Thématiques: Spring & Mother’s Day
Contenu / Contents:
- L’alphabet / The alphabet (x, q, th) -les sons, comment les faire en écriture cursive, comment les reconnaître en script (i.e. dans des livres), vocabulaire qui commence par chaque lettre/son
- Les jours de la semaine, le mois de mai / The days of the week, month of May
- Activités variées de lecture en lien avec les thématiques / Various reading activities
- Exercices d’écriture spontanée et d’orthographe approchée.
- L’apprentissage de la structure d’une phrase.
- Décodage de mots simples.
- « Play five » activities: develop creativity, independent thinking, autonomy, fine and gross motor skills and collaboration in small groups.
- Activités avec la technologie et programmation avec le Bee-Bot / Workshops with the Bee-Bot and use of technology
Math (May & June)
Contenu / Contents:
- Révision des chiffres et nombres de 1 à 30 (en ordre et en désordre) / Recognizing and naming numbers 1-30, in order and in disorder
- Décompter de 20 à 0 / Counting down from 20-0
- Révision de l’écriture des chiffres de 0 à 9 / Printing digits 0-9
- Révision des additions et des soustractions simples / Revision: simple additions & subtractions
- Activités sur les probabilités / Introduction to probability
- Activités variées et jeux de logique (jeux de table et iPad) / Different logic games including games on the iPad
JUNE
English
Thématiques: Summer, Community Helpers & Father’s Day
Contenu / Contents:
- L’alphabet / The alphabet - révision de tous les sons, comment les faire en écriture cursive, comment les reconnaître en script (i.e. dans des livres), vocabulaire qui commence par chaque lettre/ son / Revision of the letters and sounds we have learned throughout the year.
- Les jours de la semaine, le mois de juin / The days of the week, month of June
- Activités de lecture variées en lien avec les thématiques / Various reading activities
- Exercices d’écriture spontanée et d’orthographe approchée. (Where the students use the letters, sounds and strategies we have learned to write words on their own. Learning the basic structure of a sentence (capital letter at the beginning, period at the end).
- L’apprentissage de la structure d’une phrase. / Learning the basic structure of a sentence (capital letter at the beginning, period at the end).
- Décodage de syllabes et de mots simples
- Prepositions: in, under, over, between, up, down, etc.
- Pronouns: he, him, she, her
- Names: Learning how to recognize, and write in cursive letters, our own names, and last names, and recognizing other student's names in our class.
- Activités avec la technologie et programmation avec le Bee-Bot et les applications Kodable & Lightbot Hour (sur iPad) / Workshops with the Bee-Bot and use of technology
Math (May & June)
Contenu / Contents:
- Révision des chiffres et nombres de 1 à 30 (en ordre et en désordre) / Recognizing and naming numbers 1-30, in order and in disorder
- Décompter de 20 à 0 / Counting down from 20-0
- Révision de l’écriture des chiffres de 0 à 9 / Printing digits 0-9
- Révision des additions et des soustractions simples / Revision: simple additions & subtractions
- Activités sur les probabilités / Introduction to probability
- Activités variées et jeux de logique (jeux de table et iPad) / Different logic games including games on the iPad.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com